Jak začal rok 2013

07.02.2013 09:41

Příští týden máme premiéru Suchého hry Rytíři z Blaníku a krasavice Lída, kde je mi ctí a svátkem hrát vicevévodu Štědroně a v této postavě miluju Lucinku Černíkovou. Ona mi sice zpívá „seš na mne hodnej, leč tvůj list rodnej starší datum už má“, ale já si nedám říct. Už panuje typická semaforská předpremiérová atmosféra, úctyhodně nevyzpytatelný Jirka, ustaraná ale hrdinská Jitka, plus zvláštní „nepavlíčkovská“ muzika od Michala Pavlíčka, po delší době opět partnerství s Vášou Koptou, změny textů do poslední chvíle, kouzlo i bída autorského divadla. Radost!****

Paralelně jsem zkoušel vlastní hru "Jsme tým", kterou režíruju, napsal jsem k ní i muziku a texty. Teď jsme si dali kvůli Semaforu týden pauzu. Ale je to bezvadná práce, Jirka Zonyga, Markéta Zehrerová a Daniela Kroftová poslouchají na slovo. Ne, to kecám, já snad od nich ani žádnou přehnanou poslušnost nechci. Prostě se bavíme. Premiéra je 19. března taky v Semaforu. Moc mi pomáhají producenti manželé Pixovi, s režií i
s dramaturgií. Libor Beneš a Jana Kabrnová vymysleli krásnou scénu, ve které budou mimo jiné figurovat i poněkud extravagantní, ale nádherné výrobky exklusivní slovenské nábytkářské firmy Goodone (stojí za pohled do netu). A projekt manažersky vede pevnou rukou Mirka Volková. ****

V dubnu, tuším dvacátého, bude mít v Ústí premiéru dobře obsazená Noc na Karlštejně (Katka Brožová, Mátlová, atd.), kde jsem slíbil režisérovi Martinovi Novotnému sehrát Arnošta z Pardubic. Je to větší role, než jsem myslel, když jsem to sliboval, ale nezpívám v ní.

Pokud jde o mou literární činnost, paní Dana Kavalecová v BVB (vydavatelství Sváti Štefla) už krásně zalomila mou další knížku a navrhla
obal. Už jsem to i zkorigoval. Tentokrát jde o tři povídky, zase z kumštýřského zákulisí, jmenovat se to má podle té poslední, nejstarší a
nejkratší z nich "Díra do světa". Vyjít by dílko mělo nejpozději do pražského knižního veletrhu.****

Trochu se zastavila práce na mém písňovém albu, vydavatel Pavel Socha byl mimo, ale v pátek točíme saxofony s Davidem Vrobelem (náš semaforský génius) a pak už to doufám zase poběží…****

Denně desítky a desítky nových přátel na mé stránce na Facebooku. K této chvíli 1133. Moment, už třicet čtyři. Mám zavedeno
avizo v mobilu a esemesky pípají i v noci. Je to samozřejmě příjemné, byť nevím, čím by to mohlo být.****

Právě cinknul přítel číslo 1142 :-)