Ochutnávka z nového CD

02.08.2014 20:12

Jsem jen herec

Ptali se pravý nebo levý,

ptali se kruh nebo čtverec.

Řekl jsem, promiňte, já nevím,

věřte mi, nevím, jsem jen herec.

Ptali se, kde žiju. No všude,

od Šumavy po Liberec.

To vždycky bylo, je a bude,

my cestujeme, jsem jen herec.

Pak řekli, že mi to moc sluší,

nebo to přibližně tak znělo

a za kolik bych prodal duši,

alespoň duši, když ne tělo.

Od role k roli táhnu světem.

Pochyby metu pod koberec.

Zeptejte se mne na co chcete,

odpovím stejně, jsem jen herec.

Řekl jsem herec a ne striptér.

Tělo vám nedám, duši ano.

Jenom mi za ni prosím slibte,

že bude večer vyprodáno. 

 

 

Dívej se mi do očí

Dívej se mi do očí.

Jsou tam nížiny i úbočí,

velká ústí malých řek,

jitrocel i heřmánek.

Dívej se mi do očí.

Jsou tam sny, kterým se otročí,

jsou tam jejich zbraně, jejich lsti,

jejich přání,  touhy, závisti,

je tam beznadějná tma,

tma, kde ani sám se nevyznám.

Voní tam čaj s medem lipovým,

je tam to, co nevím i co vím.

Jenom vybírej si, je tam toho dost.

Je tam dnešek s pentlí do vlasů

i sladká budoucnost.

Je tam popel marných gest i pochyby.

Možná se ti něco zalíbí.

Dívej se mi do očí,

Jsou tam pletky, sázky, výročí,

studny, kam se chodí pro víru,

mosty z krepového papíru.

Jsou to oči pro pláč i pro smích,

je v nich zkrátka všechno, co jsem stih.

Proto, dřív než odbočím, 

dívej se mi do očí.